Welcome to Imtiyaz Blog. The place for sharing ideas and experience, expressing feeling and thought and building a relationship . Hope you enjoy it !
RSS

Tuesday, October 27, 2009

Shukrina ke konvo Paksu

Dah lama sungguh blog ini sepi selepas entry yang terakhir.Saya lihat mak-mak yang 'seangkatan' pun lebih kurang sama dengan saya. Mungkin depa lebih rajin skit untuk update blog masing-masing.

Apa yang nak diceritakan ye.. Owh..lupa saya ada berkunjung ke KL 2 minggu yang lepas. Lama dah tu. Dan ini merupakan trip SI yang pertama ke KL. Kesiannya anak ummi, asyik terperuk kat rumah ja… Trip kali ini sebab adik saya konvo. Saya memang suka majlis-majlis seumpama ini. Tambah-tambah gila tengok bunga-bunga yang dijual..dulu masa kita konvo kita dapat bunga. La ni time membalas la pulak. Kalau korang tak dapat bunga masa konvo, rasa tak best tak…?? Saya mesti rasa sesuatu kekurangan. Bunga-bunga sekarang bukan main harga..Kalau RM50 tu dpt berapa kuntum bunga ros je la…Mahal, tapi last2 layu..huhuhu..dah memang itu sifatnya.. So kali ni saya tengok trend banyak kepada bunga palsu yang diperbuat daripada kain/baldu.nampak lebih cantik rasanya dan lebih tahan lama.


Kali ini saya berpeluang masuk ke dewan upacara sbb ada 2 tempat duduk kan. Sebenarnya itu tempat arwah mama, saya menggantikannya.Saya tahu adik saya sedih sebab mama tak sempat tengok dia konvo.Gambar studio pun macam kurang serinya.Apapun itu ketentuan dan kami redho.


Tapi saya masuk kejap je.Boring pulak.nasib adik amik awal, buleh la keluar.itupun banyak disoal siasat oleh pegawai bertugas.Kalau keluar tak boleh masuk dah..bla..bla..bla..


SI pun happy, belikan belon satu untuk dia..dan satu bear utk dihadiahkan pada paksu bila paksu keluar nanti,.Alih-alih, masa semua jemputan / graduan keluar dewan, SI melalak yang amat-amat..macam kena apa-apa ja..gubra jugak saya. Sebab meronta-ronta dia,bila lepaskan, dia guling2 kat lantai..suara berkilo-kilometer dengar.Dah la ramai orang, bersesak-sesak, panas. Abi tak ikut,saya jadi tak kuat nak dokong dia. Mungkin SI ngantuk dan rimas ramai-ramai kot..Cepat2 saya menyelit2 celah orang ramai, bawak SI jumpa tokba yang baru keluar dewan. Lepas jumpa tokba, baru nak diam…


*SI dengan bear hadiah untuk paksu*

Seronok tengok gelagat graduan dan keluarga yang hadir.Ada ibu bapa yang sedondon, bukan setakat sedondon warna, sedondon corak kain. Boleh teka ibu bapa yang ‘orang bandar’ dengan ‘orang pinggir kota’. Bunga setakat ibu bapa, atok nenek, mak sedara , pak sedara semua ikut serta.Terpancar wajah ceria dan bangga melihat anak-anak mereka berjaya.

Satu hari yang sungguh memenatkan. tapi happy, paksu dah grad. Moga suatu hari umi dan abi punya turn pulak masuk dewan tengok anak-anak umi/abi dapat ijazah. Ameen..


*gelak sakan. muka 2 beranak yang comot keletihan tapi tetap tersenyum.sebelum adegan SI melalak*


Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 sharing:

fazilzura said...

bunge yg di jual kat dewan konvo x semeriah yg di jual kat PS tau...
bunge plastik ke baldu ker mmg tahan .. tp kurg seri nye .. tp yg dpt pree tu yg besh .. ye dak

Mizz_Ila said...

tahniah utk adik ko ..comel sukrina..:) bila la kita dpt berjumpa kan?

Dayah @ Real Ummu said...

ooo aku lupa..ko kan organizer konvo MAHSA dulu kan Zura...mesti ko dpt byk bunga pree...

Ila..
thx..bila ye kita akan bersua..masalahnya daku jrg sgt keluar ke kota..ahakss..

mamashasha said...

tahniah kat paksu SI...wah kemain lagi SI noo....boleh tahan gak dia....bunga?aku suka...teringat time convo dulu...tak cukup tgn pegang bunga....skrg ni itm pun convo aku rasa mcm nak singgah beli je....aku mmg suke fresh flower ni....

nasz said...

semoga shukrina pon akan ikut jejak langkah paksu ye...

el said...

hehehe 1st time tgk gmbo ko gelak sakan..
nway congrat tu ur adek..hehehe

Dayah @ Real Ummu said...

thks Nas..moga anak - anak kita semua berjaya ke menara gading.insyaAllah


El,
aku mmg jenis gelak sakan...hahahha..tapi byk yg control ayuuu...hampehh!!