Welcome to Imtiyaz Blog. The place for sharing ideas and experience, expressing feeling and thought and building a relationship . Hope you enjoy it !
RSS

Wednesday, June 1, 2011

Saya sakit lutut, dah jumpa penawarnya

Bila lepas confinement,saya dah tak rajin minum susu. Memang jenis yang tak suka minum susu pun. Walaupun tahu kepentingan susu dan kalsium pada tubuh terutama bagi saya ibu yang menyusu ni, namum diambil enteng. Sehinggalah lebih kurang 6 bulan bulan selepas anak kedua saya dilahirkan, saya terasa sakit lutut. Setiap kali nak dukung anak, pasti rasa sakit sangat lutut ni. Dalam 2 minggu jugaklah saya sakit macam ni. Saya bertanya kawan-kawan, agaknya kenapala saya sakit macam ni.Macam orang tua-tua aje lagaknya. Ada yang kata sakit ‘orat’ (sakit urat), ada yang kata angin tersumbat kat kepala lutut tu, Ada juga yang bertanya adakah saya minum susu secara konsisten? Saya pun rasa mungkin dari kekurangan kasium dalam tubuh. Isshh..umur dah nak masuk 30-an, dah nak kena osteoporosis (tulang poros)

Kemudian saya teringakan...... sila baca di sini untuk kesudahan kisah ini :)

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 sharing:

fazilzura said...

emm tu ler, kite yg dh dewasa ni pun kene jgk minum susu walau 1 minggu 2-3 kali je..

lg plak tuk ibu menyusu , lg ler kene minum susu lebih tuk kesihatan tulang kite

Dayah @ Real Ummu said...

tu la..kalau iklan osteporosis katTV tu, mesti model dia org pompuan je yg kena...huhuh.kesian kat kita kalau kita sendiri yg tak beringat !