Welcome to Imtiyaz Blog. The place for sharing ideas and experience, expressing feeling and thought and building a relationship . Hope you enjoy it !
RSS

Wednesday, January 6, 2010

Tag : Kaca Mata dan Anda

Saya ada menulis tentang pengalaman saya berkaca mata pada entry yang lepas. Saya ingin juga tahu tentang pengalaman kawan-kawan yang berkaca mata/kanta lekap.

Pasti seronok bila terkenang kembali mula-mula kita berkaca mata, spek pertama dan sebagainya. Saya tahu ramai jugak di luar sana yang tidak suka memakai spek macam saya. Ada yang 100% bertukar kepada kanta lekap


Buat sahabat berkaca mata/contact lens, mari kita kongsikan pengalaman anda. Jika anda tidak berkaca mata, mungkin tag ini boleh dijawab oleh pasangan atau sedara yang pakai spek..huhuhu

Jika ada kemusykilan, saya rasa owner Uwais Opto pasti boleh membantu.. kan KakSitiSifir??


Sila jawab soalan-soalan di bawah

1. Sejak bila anda mula berkaca mata ??
2. Bagaimana anda tahu yang anda memerlukan kacamata ketika itu?
3. Berapa ‘power’ pada permulaan anda berkaca mata
4. Jenis/bentuk kaca mata and yang pertama
5. Jenis/bentuk kaca mata and yang terkini
6. Berapa power terkini anda ?
7. Berapa banyak koleksi kaca mata yang anda ada dari dulu hingga kini
8. Jika anda ada sentiment tidak suka berkaca mata sepeti saya, sila nyatakan sebab musabab
9. Yang mana anda lebih gemar. Kaca mata atau contact lens? Kenapa ?
10. Opto pilihan?
11. Pasangan anda berkaca mata ?


Orang yang bertuah di tag adalah :

1) Bed
2) Qay
3) Kak Yong
4) Ibu Arifa
5) Hanz

Selepas anda menjawab, sila tag 5 sahabat blogger yang lain.Jika tuan punya badan tidak berkaca mata, mereka boleh dapatkan maklumat dari pasangannya atau rakannya atau sedaranya..Janji terjawab..Hehehe

Terima kasih sebab layannnn tag kali ni..

Kak Fizah..saya dah sahut cabaran....harapnya kali ni ada rezeki la di Uwais.Tapi tunggu bonus dulu kot??

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 sharing:

mamashasha said...

Duhai dayah adakah namaku yg atas sekali?benarkah apa yg aku lihat atau aku rabun?hehe

Dayah @ Real Ummu said...

memang nama hang yg 1st sekali..aku ingin benar nak tau crita hang yang takmau mengaku rabun itu..heheh

mamashasha said...

tunggu ye aku buat tag ni...dah baper kali laptop ini di tutup dek shasha...nk buat tag pun dah hilang mood.....kahhhh nanti cekkkkk buat naaaa...

Unknown said...

o-oo... kakyong ditag yer... mujur lah tergerak hati nak jengah semua n3 dayah yg belum baca... ;)

okey okey.. kakyong menyahut seruan & cabaran.. hehehe

Dayah @ Real Ummu said...

kyong..tak sempat nak p blog kyong habaq..ni kira sekali dgn contets kak Fizah la.. mana tau leh rembat satu lagi,..